29 May 2012

Punturevine



Punturevine adalah tumbuhan merayap  yang tumbuh kebanyakannya di India dan Afrika. Tumbuhan ini juga ditemui di kawasan tropika, tumbuh subur di kawasan tanah berpasir yang beraltitud tinggi.

Ia dikenali sebagai rumpai invasif dibanyak kawasan dan boleh hidup di padang pasir atau tanah kurang subur. Ia adalah herba saka dan tumbuhan musim panas tahunan di negara-negara sejuk. Daun-daun tumbuhan ini adalah kecil. Ia telah lama digunakan di India dan China dalam perubatan tradisional untuk merawat pelbagai masalah kesihatan termasuk masalah buah pinggang, proses kembung perut dan keadaan kardiovaskular.


Terdapat banyak faedah apabila menggunakan ekstrak ini, tetapi beberapa sebab-sebab yang diketahui terbaik adalah untuk meningkatkan tahap testosteron. Oleh kerana ini, mereka yang cuba untuk meningkatkan saiz otot mereka menggunakan ekstrak ini untuk kebolehan secara semulajadi untuk merangsang pertumbuhan sel dalam otot. Ia secara semulajadi boleh meningkatkan kekuatan badan secara keseluruhan.

Ekstrak punturevine juga dianggap rawatan semulajadi terbaik untuk masalah seksual. Ia boleh membantu untuk meningkatkan nafsu seks yang rendah dan membolehkan badan secara semulajadi meningkatkan tahap hormon seks.


Ia juga berupaya untuk membantu buah pinggang untuk membebaskan diri dari sebarang kekotoran dan mengurangkan atau menghapuskan pengeluaran batu karang.

Terdapat bukti yang menyokong penggunaan punturevine sebagai satu cara untuk meningkatkan kesihatan kardiovaskular dan mengurangkan tahap kolesterol yang tinggi. Tambahan pula, ekstrak puncturevine sering digunakan untuk meningkatkan peredaran darah dan mengurangkan tahap tekanan darah secara keseluruhan. Pada sesetengah orang, ia telah terbukti untuk mengurangkan risiko serangan jantung dan hipertensi.


Di samping itu, ia adalah alat yang hebat untuk digunakan sebagai diuretik antiseptik. Dengan cara ini, ia akan membantu untuk mencuci cecair badan berlebihan dan kerja-kerja untuk mengurangkan kejadian jangkitan saluran kencing.

Related Articles :


Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Facebook

0 comments:

Post a Comment

VIDEO

ENTER-TAB1-CONTENT-HERE

RECENT POSTS

ENTER-TAB2-CONTENT-HERE

POPULAR POSTS

ENTER-TAB3-CONTENT-HERE
 

PAWANG MODEN Copyright © 2010 LKart Theme is Designed by Lasantha