20 June 2012

Merawat Kebimbangan Dan Kemurungan Dengan Herba



Merawat keresahan dan kemurungan menggunakan herba adalah alternatif yang baik kepada menggunakan kaedah konvensional ubat preskripsi. Kesan sampingan daripada menggunakan ubat preskripsi dan jangka panjang, berbahaya dan kadang-kadang tidak berupaya untuk menangani isu-isu kebimbangan dan kemurungan.

Menenangkan
Dengan menggunakan ubat-ubat herba, ia membolehkan orang yang dalam keadaan kebimbangan dan kemurungan boleh dirawat melalui cara semulajadi yang berkaitan dengan gangguan kebimbangan sosial dan ketidakseimbangan kimia badan yang menyebabkan kemurungan di tempat pertama.



Sudah tentu terdapat beberapa herba yang lebih berkesan daripada yang lain apabila merawat keadaan ini. Ia harus diperhatikan. Walau bagaimanapun bagi herba ini mencapai kadar kejayaan yang dikehendaki diet individu mestilah seimbang dan sihat.
Semua unsur-unsur yang digabungkan bersama-sama akan menyumbang kepada perasaan yang lebih baik, keadaan mental yang tenang dan santai.

  • Kulit pokok magnolia adalah herba berkuasa yang digunakan untuk merawat masalah tidur yang merupakan salah satu punca untuk kemurungan dan keresahan.
  • kulit kayu phellodendron merupakan satu lagi herba asas yang digunakan dalam perubatan Cina purba untuk menahan tekanan, membina dan juga melegakan keadaan kebimbangan. Ia berfungsi dengan mengawal selia kortisol (hormon tekanan) secara efektif.
  • Valerian dianggap sebagai herba paling berkuasa menangani isu kemurungan dan keresahan. Ia berfungsi secara positif untuk mempengaruhi unsur-unsur tertentu kimia badan.
  • Balsam lemon juga popular dirujuk sebagai herba menenangkan.Ia kebanyakannya digunakan bagi sedatif hampir seperti sifat berkesan merangsangkan.
  • Serbuk hop secara rasmi digunakan terutamanya untuk merawat insomnia, kini disyorkan untuk bantuan dalam merawat kemurungan. Walau bagaimanapun pada masa ini, ia masih tidak akan dibuktikan bahawa herba ini satu-satunya faktor yang menyumbang dalam kejayaan merawat kemurungan.


Related Articles :


Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Facebook

0 comments:

Post a Comment

VIDEO

ENTER-TAB1-CONTENT-HERE

RECENT POSTS

ENTER-TAB2-CONTENT-HERE

POPULAR POSTS

ENTER-TAB3-CONTENT-HERE
 

PAWANG MODEN Copyright © 2010 LKart Theme is Designed by Lasantha