05 June 2012

Kenapa Kanser Prostat Penting?


Kanser prostat adalah kanser yang paling biasa menyerang lelaki Amerika dan punca kedua bagi kematian akibat kanser, selepas kanser paru-paru. Menurut anggaran Persatuan Kanser Amerika (paling terkini), 192,280 kes baru kanser prostat akan didiagnosis pada tahun 2009 dan 27360 akan mati akibat penyakit.

Risiko hayat anggaran didiagnos dengan penyakit itu adalah 17.6% untuk orang kulit putih dan 20.6% untuk rakyat Amerika Afrika. Risiko jangka hayat kematian disebabkan kanser prostat yang sama adalah masing-masing 2.8% dan 4.7%. Seperti yang ditunjukkan dalam nombor-nombor ini, kanser prostat mungkin memberi kesan kepada kehidupan sebahagian besar lelaki yang masih hidup hari ini.

Walau bagaimanapun, selama ini, kadar kematian dari penyakit ini telah menunjukkan penurunan stabil dan pada masa ini, lebih daripada 2 juta lelaki di Amerika Syarikat masih hidup selepas didiagnos dengan kanser prostat pada beberapa titik dalam kehidupan mereka.

Walaupun terdapat beberapa kontroversi, ramai pakar dalam bidang ini mengesyorkan semua orang perlu menjalani pemeriksaan untuk kanser prostat pada awal usia 40an.

Related Articles :


Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Facebook

0 comments:

Post a Comment

VIDEO

ENTER-TAB1-CONTENT-HERE

RECENT POSTS

ENTER-TAB2-CONTENT-HERE

POPULAR POSTS

ENTER-TAB3-CONTENT-HERE
 

PAWANG MODEN Copyright © 2010 LKart Theme is Designed by Lasantha