15 June 2012

Apa yang menyebabkan penyakit Peyronie?


Punca sebenar penyakit Peyronie tidak diketahui. Pada sesetenhag orang penyakit berkembang dengan cepat, dalam masa yang singkat dan hilang tanpa rawatan, punca mungkin trauma (memukul atau dibengkokkan) yang menyebabkan pendarahan di dalam zakar. Walau bagaimanapun, pada sesetengah orang, penyakit Peyronie berkembang dengan perlahan-lahan, cukup teruk dan memerlukan rawatan pembedahan. Sebab-sebab lain yang mungkin penyakit Peyronie termasuk:


  • Vaskulitis: Ini adalah satu keradangan darah atau saluran limfatik. Keradangan ini boleh membawa kepada pembentukan tisu parut.
  • Gangguan tisu perantara: Menurut National Institutes of Health, kira-kira 30% daripada orang-orang yang menghidapi Peyronie juga mendapat gangguan yang memberi kesan kepada tisu penghubung di bahagian-bahagian lain badan mereka, seperti tangan dan kaki. Ini pada amnya menyebabkan penebalan atau pengerasan tisu penghubung. Tisu penghubung, tisu khusus - seperti rawan, tulang, dan kulit - yang bertindak untuk menyokong tisu badan yang lain.
  • Keturunan: Beberapa kajian menunjukkan bahawa seorang lelaki yang mempunyai keluarga dengan penyakit Peyronie adalah pada risiko yang lebih tinggi untuk mendapat penyakit itu.

Related Articles :


Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Facebook

0 comments:

Post a Comment

VIDEO

ENTER-TAB1-CONTENT-HERE

RECENT POSTS

ENTER-TAB2-CONTENT-HERE

POPULAR POSTS

ENTER-TAB3-CONTENT-HERE
 

PAWANG MODEN Copyright © 2010 LKart Theme is Designed by Lasantha