15 June 2012

Bagaimana penyakit Peyronie dirawat?


Terdapat dua cara di mana penyakit Peyronie boleh dirawat: pembedahan atau rawatan tanpa pembedahan.

Kerana plak penyakit Peyronie sering mengecilkan atau hilang tanpa rawatan, kebanyakan doktor mencadangkan menunggu satu hingga dua tahun atau lebih sebelum cuba untuk membetulkannya dengan pembedahan. Dalam banyak kes, pembedahan mengeluarkan hasil yang positif. Tetapi kerana komplikasi boleh berlaku dan kerana banyak masalah yang berkaitan dengan penyakit (contohnya, memendekkan zakar) Peyronie tidak diperbetulkan melalui pembedahan, kebanyakan doktor lebih suka untuk melakukan pembedahan hanya pada lelaki dengan lingkungan begitu teruk sehingga menyebabkan hubungan seks adalah mustahil.


Terdapat dua teknik pembedahan yang digunakan untuk merawat penyakit Peyronie. Satu kaedah melibatkan penyingkiran plak diikuti oleh penempatan tampalan kulit atau bahan tiruan (kulit graf). Dengan teknik yang kedua, pakar bedah membuang atau Pinches tisu dari bahagian zakar yang bertentangan plak, yang membataskan kesan lentur. Kaedah pertama boleh melibatkan kerugian separa fungsi ketegangan, terutamanya ketegaran. Kaedah kedua, yang dikenali sebagai prosedur Nesbit, menyebabkan pemendekan zakar yang tegang.


Implan zakar boleh digunakan dalam kes-kes di mana penyakit Peyronie telah menjejaskan keupayaan lelaki untuk mencapai atau mengekalkan ereksi.

Rawatan tanpa pembedahan untuk penyakit Peyronie melibatkan menyuntik ubat secara langsung ke dalam plak pada usaha untuk melembutkan tisu yang terjejas, mengurangkan kesakitan, dan membetulkan kelengkungan zakar. Pil kaya dengan Vitamin E juga telah terbukti memberi manfaat kepada beberapa lelaki dengan penyakit Peyronie.

Satu lagi pilihan, kurang invasif rawatan laser untuk menipiskan plak penyakit Peyronie.

Related Articles :


Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Facebook

0 comments:

Post a Comment

VIDEO

ENTER-TAB1-CONTENT-HERE

RECENT POSTS

ENTER-TAB2-CONTENT-HERE

POPULAR POSTS

ENTER-TAB3-CONTENT-HERE
 

PAWANG MODEN Copyright © 2010 LKart Theme is Designed by Lasantha