10 April 2011

Bagaimana Nak Hilangkan Berat Yang Tidak Diingini


Bagaimana Nak Hilangkan Berat Yang Tidak Diingini

Dengan gaya kehidupan moden yang banyak menitikberatkan gaya, penampilan seseorang itu amatlah dipandang serius sekarang. Imej sebagai seorang yang berjaya selaunya ditampilkan dengan bentuk tubuh yang menarik. Tidak hairanlah mengapa ramai orang sekarang bersungguh-sungguh dalam mngekalkan bentuk badan yang cantik.

Perkara pertama yang harus dilakukan untuk membuang berat yang berlebihan adalah dengan melihat gaya makan anda. Ini adalah langkah pertama dalam perjalanan anda. Adakah anda bergantung kepada makanan ringan, soda dan makanan segera untuk melalui hari-hari anda? Sememangnya burger, kentang goreng dan soda amatlah sedap, satu gabungan yang menyelerakan tetapi ia sebenarnya tidak baik untuk kesihatan anda. Jika anda hendak kekalkan bentuk badan yang cantik, anda haruslah berhenti memakan makanan yang berkalori tinggi yang boleh menghasilkan terlalu banyak tenaga.
Badan anda tidak akan membuang bahan-bahan yang boleh digunakan kemudian hari dan tenaga adalah salah satu benda yang penting yang badan akan simpan. Memakan burger dan kentang goreng akan memberikan tenaga yang berlebihan yang badan tidak akan menggunakannya dalam keadaan normal. Jadi badan akan menyimpannya dalam bentuk lemak. Jadi anda harus mengelakkan dari memakan makanan yang seperti itu dan menukarkannya dengan memakan buah-buahan dan sayur-sayuran yang dapat juga mengenyangkan tanpa tanpa merosakkan kesihatan anda.

Perkara kedua dalam sistem ini adalah senaman. Jika tadi anda mengubah cara makan anda, senaman pula adalah bertujuan untuk kita menggunakan tenaga yang ada dalam simpanan. Berjalan-jalan adalah baik, bersenam setengah jam sehari bagus, pergi ke gym selama satu jam lima hari seminggu adalah yang terbaik. Anda tak perlu berlapar dan menyiksa diri. Diet dan bersenam boleh menyeronokkan dengan sedikit pemikiran dan sikap yang positif.

Related Articles :


Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Facebook

0 comments:

Post a Comment

VIDEO

ENTER-TAB1-CONTENT-HERE

RECENT POSTS

ENTER-TAB2-CONTENT-HERE

POPULAR POSTS

ENTER-TAB3-CONTENT-HERE
 

PAWANG MODEN Copyright © 2010 LKart Theme is Designed by Lasantha