13 July 2012

Semuanya Tentang Zink


Zink adalah mineral, elemen semula jadi yang penting dalam pengeluaran testosteron, kandungan zink kelenjar prostat dan sperma adalah lebih tinggi daripada mana-mana bahagian badan yang lain. Oleh itu, kekurangan zink tidak hanya menyebabkan masalah kesihatan seksual, seperti keabnormalan sperma dan penyakit prostat, tetapi ia juga diperlukan untuk kesejahteraan seluruh badan dan kesihatan am.


Sumber pemakanan daripada Zink

Daging merah tanpa lemak, bijirin gandum, kacang, dan kekacang menyediakan kepekatan tertinggi zink: kepekatan dalam makanan tersebut adalah dalam lingkungan berat mentah. Bijirin yang diproses dengan kadar perahan yang rendah, beras digilap dan ayam dan daging dengan kandungan lemak yang tinggi mempunyai kandungan zink sederhana. Ikan, akar dan ubi, sayur-sayuran berdaun hijau, dan buah-buahan sumber sederhana zink sahaja. Lemak tepu dan minyak, gula, dan alkohol mempunyai kandungan zink yang sangat rendah.


Zink pemakanan & kesihatan am badan

Zink merupakan elemen penting dalam diet kita, tetapi terlalu sedikit boleh membahayakan. Tanpa pengambilan makanan yang cukup, anda boleh mengalami kehilangan selera makan, penurunan deria rasa dan bau, penurunan fungsi imun, penyembuhan luka yang perlahan, dan kudis kulit. Kekurangan zink boleh meningkatkan kesan-kesan toksik arsenik, kadmium, kuprum dan plumbum; suatu amaun zink yang mencukupi boleh dianggap perlindungan terhadap ketoksikan elemen-elemen ini.


Zink & kesihatan zakar

Zink adalah hadir dalam semua tisu dan cecair badan termasuk tisu zakar dan air mani. Terlalu sedikit zink juga boleh menyebabkan organ seks yang kurang berkembang dan pertumbuhan terbantut di kalangan lelaki muda. Di samping itu, kehabisan Zink juga boleh menyebabkan disfungsi erektil atau mati pucuk dikalangan lelaki. Zink juga penting untuk pengeluaran sperma dan kualiti. Zink membantu menjamin bahawa bahan genetik anda melewati adalah stabil dan kualiti yang baik. Untuk pertumbuhan zakar, ia telah menunjukkan bahawa Zink memainkan peranan penting dalam proses sintesis protein dan pertumbuhan sel zakar. Oleh itu, bekalan zink yang cukup menghasilkan peningkatan ketebalan dan panjang zakar.
Akhirnya, ia adalah baik untuk sentiasa mendapatkan zink daripada sumber semula jadi, banyak lelaki merasa sukar dan mahal untuk makan zink pada setiap hari dan dalam kuantiti yang mencukupi daripada sumber pemakanan.




Related Articles :


Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Facebook

0 comments:

Post a Comment

VIDEO

ENTER-TAB1-CONTENT-HERE

RECENT POSTS

ENTER-TAB2-CONTENT-HERE

POPULAR POSTS

ENTER-TAB3-CONTENT-HERE
 

PAWANG MODEN Copyright © 2010 LKart Theme is Designed by Lasantha