19 July 2012

Adakah Umur Penting?


Banyak yang telah diperkatakan tentang umur seorang lelaki dan bagaimana ia mempengaruhi keupayaan  "tenaganya" berfungsi.

Usia Tua Dan ED
Ia adalah satu fakta bahawa semakin kita tua, fungsi-fungsi badan kita semakin merosot. Bermula dari sistem metabolik hingga ke prestasi seksual, semuanya mula merosot. Selain daripada perubahan hormon dalam badan, tekanan, gaya hidup dan pemakanan juga menyumbang kepada  membuat orang yang lebih tua kurang efektif. Ini sebabnya mengapa ED adalah masalah yang sering dikaitkan dengan mereka yang berusia lebih 40 tahun.
Di sini, isunya bukan panjang atau lilitan zakar tetapi lebih kepada mengenai keupayaan untuk mencapai dan mengekalkan ketegangan yang cukup lama melalui episod seksual. Penurunan dalam libido juga disebabkan oleh kualiti hubungan antara pasangan dan selalunya boleh menyebabkan ED.
Sudah tentu, ini tidak bermakna bahawa lelaki muda tidak boleh menjadi mangsa kepada ED. Kira-kira 52% daripada semua manusia akan mengalami ED dan manakala skala menunjukkan kecondongan ke arah bahagian lebih tua, lelaki muda juga menyumbang kepada statistik ini. Bermula dari faktor fizikal, psikologi atau fisiologi, hampir apa-apa jua yang boleh menyebabkan ED.

Tanda-tanda ED
Ketidakupayaan untuk mencapai ereksi penuh dan mengekalkan ia adalah tanda pertama dari ED. Orang-orang yang mendapati bahawa masalah kerap berlaku harus mendapatkan diagnosis. Tabiat pemakanan, kurang tidur, tekanan yang meningkat adalah beberapa faktor yang membawa kepada ED. ED, seterusnya, menyebabkan kebimbangan dan kemurungan, yang memburukkan lagi keadaan.

Rawatan bagi ED
Sejauh mana masalah dan puncanya akan mentafsirkan cara rawatan yang paling sesuai untuk ED. Dalam beberapa kes hanya menyelesaikan isu-isu psikologi untuk merawat masalah sementara yang lain akan memerlukan perubahan gaya hidup.

Kesimpulan
Umur dan ED sememangnya cenderung untuk mempunyai hubungan yang berterusan, tetapi ini tidak bermakna bahawa tiap-tiap orang yang sudah tua akan mengalami ED. Begitu juga, ini tidak bermakna bahawa orang muda tidak akan menghadapi masalah tersebut.
ED boleh menjejaskan sesiapa sahaja dan boleh dirawat di hampir mana-mana umur. Oleh itu, adalah penting untuk tidak terus jatuh lebih jauh ke dalam perangkap ED. Tangani dengan bijak.

Related Articles :


Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Facebook

0 comments:

Post a Comment

VIDEO

ENTER-TAB1-CONTENT-HERE

RECENT POSTS

ENTER-TAB2-CONTENT-HERE

POPULAR POSTS

ENTER-TAB3-CONTENT-HERE
 

PAWANG MODEN Copyright © 2010 LKart Theme is Designed by Lasantha