09 July 2012

Lindungi Kesihatan Seksual Anda



Seksualiti adalah sebahagian daripada hidup manusia. Cinta dan keintiman seksual menyumbang kepada hubungan yang sihat, dan kebahagiaan kita.

Penyelidikan telah menunjukkan bahawa seks adalah lebih penting untuk kebahagiaan daripada wang. Selepas menganalisis data daripada 16,000 orang, penyelidik menganggarkan bahawa kebahagiaan yang diperoleh dari persetubuhan meningkat dari sebulan sekali ke seminggu sekali adalah bersamaan dengan kebahagiaan yang dijana oleh $ 50,000.

Bersama-sama dengan aspek-aspek positif seksualiti, bagaimanapun, ada penyakit yang boleh menjejaskan kesihatan seksual anda. Tetapi dengan mengambil langkah berjaga-jaga, anda boleh kekal sihat.

Antara isu-isu yang boleh menjejaskan kesihatan seksual anda adalah seperti berikut:

  • Kawalan kelahiran
  • Isu-isu mati pucuk dan keinginan
  • Penyakit kelamin
  • Imej badan
  • Kepuasan seksual
  • Bagaimana Kesihatan Anda Menjejaskan Kehidupan Seks Anda
Pakar bersetuju: Terdapat hubungan yang penting antara kesihatan secara keseluruhan, gaya hidup secara keseluruhan, dan kepuasan seksual. Penyelidikan juga menunjukkan bahawa keadaan fizikal yang tertentu yang pergi bersama-sama dengan obesiti juga mempengaruhi nafsu seks, sekaligus melenyapkan lagi keinginan orang-orang yang mempunyai berat badan yang berlebihan.

Berita baik: Pakar -pakar berkata anda boleh membuat beberapa perubahan gaya hidup untuk meningkatkan libido anda. Perubahan tersebut termasuk:

  • Jika anda terlebih berat badan, kurangkan berat badan sedikit (walaupun 5 kg) untuk merangsang hormon seks.
  • Makan lebih makanan yang berkhasiat, yang mengawal kolesterol dan kadar gula dalam darah. Pilih makanan seperti bijirin, buah-buahan, kacang, sayur-sayuran, dan sumber tenusu dan protein tanpa lemak.
  • Bersenam selalu. Untuk menguatkan jantung anda dan membantu membina ketahanan, menambah beberapa serangan intensiti tinggi kepada rutin kecergasan anda. Latihan kekuatan juga idea yang baik, untuk membina otot badan yang menawan dan mengekalkan badan anda cukup kuat untuk mengendalikan semua aktiviti sehari-hari anda (termasuk seks).
  • Mendapatkan rehat yang mencukupi. Adalah sukar untuk berada dalam mood untuk seks apabila anda kepenatan!
  • Pastikan sikap yang positif. Terima badan anda, walau apa pun saiznya, dan percaya dalam hawa nafsu anda.
  • Dapatkan bantuan jika perlu.
Walaupun perubahan kecil dalam gaya hidup bersama-sama dengan keyakinan diri - boleh pergi jauh ke arah meningkatkan kedua-dua dorongan dan keinginan, jika anda masih mengalami masalah seksual, bantuan profesional mungkin perlu.

Ia bukan semudah mendapat preskripsi untuk Viagra; masalah seksual mungkin fizikal atau berbentuk psikologi, dan boleh menjejaskan kedua-dua lelaki dan wanita.

Jika masalah berterusan, atau menyebabkan kesedihan untuk anda atau pasangan anda, ia adalah masa untuk berjumpa dengan doktor anda untuk penilaian dan rawatan.

Related Articles :


Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Facebook

0 comments:

Post a Comment

VIDEO

ENTER-TAB1-CONTENT-HERE

RECENT POSTS

ENTER-TAB2-CONTENT-HERE

POPULAR POSTS

ENTER-TAB3-CONTENT-HERE
 

PAWANG MODEN Copyright © 2010 LKart Theme is Designed by Lasantha