22 April 2013

Tengok Kaki La.....Part 2


Awas: Kaki Sejuk


Apa maksudnya: Wanita, terutamanya, melaporkan kaki sejuk (atau lebih tepat lagi, pasangan mereka mengadu tentang mereka). Ia mungkin tiada apa-apa - atau ia mungkin menunjukkan isu tiroid. Wanita yang berumur lebih 40 tahun yang mengalami kaki sejuk sering mempunyai masalah tiroid underfunctioning-kelenjar yang mengawal suhu dan metabolisme. Peredaran darah yang teruk (tidak kira jantina) adalah punca lain yang mungkin.

Lebih banyak petunjuk: gejala Hipotiroidisme adalah cukup "halus" dan muncul dalam banyak gangguan (keletihan, kemurungan, berat badan, kulit kering).

Apa yang perlu dilakukan: Melindungi kaki dengan lapisan bahan-bahan semulajadi adalah cara yang paling berkesan untuk mengekalkan kehangatan. (Fikirkan stoking bulu). Jika anda juga mempunyai lain-lain aduan kesihatan, beritahu tentang sejuk kaki anda kepada doktor anda. Malangnya, selain daripada rawatan dengan ubat sekiranya keadaan tiroid, ini cenderung untuk menjadi tanda-tanda bahawa keadaan itu tidak mudah diselesaikan.

Kuku Yang Kuning, Tebal Dan Benar-benar Hodoh.

Apa maksudnya: Jangkitan kulat mungkin telah berleluasa di bawah permukaan kuku. Onychomycosis boleh berterusan tanpa rasa sakit selama bertahun-tahun. Awas, jangkitan itu boleh merebak ke seluruh kuku kaki dan juga kuku tangan.

Lebih banyak petunjuk: Kuku juga boleh berbau busuk dan menjadi gelap. Orang yang paling lemah: orang-orang yang menghidap diabetes, masalah peredaran darah, atau gangguan imun-kekurangan (seperti artritis reumatoid). Keadaan ini juga agak biasa pada orang tua, dan sering menyebabkan masalah berjalan, kerana kuku yang dijangkiti berkembang menjadi tebal, mereka sukar untuk memotong dan diabaikan ke tahap kesakitan.

Apa yang perlu dilakukan: Jumpa pakar kaki atau doktor biasa untuk penjagaan dan rawatan. Dalam kes-kes yang serius, antifungus yang dibeli dikedai farmasi biasanya tidak berkesan sebagai gabungan ubat-ubatan topikal dan ubat sapu. Generasi baru ubat-ubatan antikulat sapuan cenderung untuk mempunyai kesan sampingan yang kurang daripada jenis yang lama.

Ibu Jari Kaki Yang Tiba-tiba Membesar Dan Kelihatan Hodoh

Apa maksudnya: Mungkin gout. Ya, dan anda tidak perlu berumur 65 tahun untuk mendapatkannya. Gout adalah satu bentuk artritis (juga dipanggil "arthritis gout") itu biasanya disebabkan oleh terlalu banyak asid urik, iaitu satu bahan semula jadi. Binaan asid urik membentuk kristal needlelike (seperti jarum), terutamanya pada suhu badan yang rendah. Dan bahagian badan yang paling sejuk dan paling jauh dari hati, tentunya kaki anda.

"Tiga perempat malam, anda bangun dengan sendi kaki bengkak merah-panas sebagai tanda pertama gout"

Lebih banyak petunjuk: kulit merah atau keunguan bengkak dan berkilat - bersama-sama dengan sensasi haba dan kesakitan - juga boleh berlaku pada tendon Achilles, lutut dan siku. Sesiapa sahaja boleh mendapat gout, walaupun lelaki dalam 40-an dan 50-an. Wanita yang monopaus cenderung untuk mendapat gout.

Apa yang perlu dilakukan: Jumpa doktor dan bertanyakan bagaimana mengawal punca-punca gout melalui diet atau ubat. Seorang pakar kaki boleh membantu melegakan kesakitan dan mengekalkan fungsi.

Related Articles :


Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Facebook

0 comments:

Post a Comment

VIDEO

ENTER-TAB1-CONTENT-HERE

RECENT POSTS

ENTER-TAB2-CONTENT-HERE

POPULAR POSTS

ENTER-TAB3-CONTENT-HERE
 

PAWANG MODEN Copyright © 2010 LKart Theme is Designed by Lasantha