24 August 2012

Bagaimana Menghentikan Tabiat Minum Soda?


Secara kasarnya rakyat Amerika meminum satu tin soda setiap hari. Kenapa anda harus peduli? Biasanya soda mengandungi sirap gula jagung yang tinggi, yang mana boleh meningkatkan lemak badan 2 kali ganda yang disimpan didalam hati, dalam tulang atau dalam darah menurut penyelidik dari Denmark. Ianya juga boleh meningkatkan risiko penyakit jantung sebanyak 43 peratus menurut kajian University of Miami.
Harap anda memahaminya - minum soda adalah buruk untuk jantung anda dan badan anda. Jadi bagaimana untuk berhenti?



Lakukan secara perlahan-lahan, nasihat dari Heidi Grant Halvorson; PhD; pengarang Succeed: How We Can Reach Our Goals. Beliau berkata kajian telah menunjukkan berhenti secara mendadak adalah resipi untuk kegagalan dan menasihati mengurangkan tabiat meminum soda harian anda pada tahap 20 peratus setiap 2 minggu. Juga, menggantikan soda anda dengan air atau satu lagi alternatif yang lebih sihat. "Menggantikan minuman alternatif menjadikan anda dua hingga tiga kali lebih cenderung untuk menahan godaan," tambah beliau.

Alihkannya. Mengganggu cara anda biasanya minum soda menjadikan anda lebih sedar anda slurping dan kurang cenderung untuk membuang waktu-Halvorson berkata. Sentiasa letak minuman ringan di sebelah kanan meja anda? Letakkan ia ke sebelah kiri anda atau letakkan ia jauh daripada jangkauan lengan, untuk mengelakkan 'hirupan tidak wajar', nasihat beliau.

Tandakan kalendar anda. Ia mengambil masa 66 hari untuk sama ada menghilangkan atau membentuk tabiat baru jangka panjang, satu kajian dari University College London. Ia tidak akan mudah, tetapi jika anda boleh bertahan lama tanpa soda, anda akhirnya akan bebas dari tabiat terburuk anda, Halvorson berkata.



Related Articles :


Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Facebook

0 comments:

Post a Comment

VIDEO

ENTER-TAB1-CONTENT-HERE

RECENT POSTS

ENTER-TAB2-CONTENT-HERE

POPULAR POSTS

ENTER-TAB3-CONTENT-HERE
 

PAWANG MODEN Copyright © 2010 LKart Theme is Designed by Lasantha