05 August 2012

Diet Baru Micheal Phelps



Semasa Sukan Olimpik Musim Panas 2008 di Beijing, Michael Phelps menjadi satu nama besar.

Lapan. Itulah pingat emas yang beliau menangi - rekod sepanjang masa. 12,000. Itulah bilangan kalori dia makan setiap hari juga. Sesungguhnya, dia adalah sebuah mesin.
Dan pada ketika post ini ditulis dia telah memenangi emas dalam acara 4x200meter gaya bebas dan satu perak dalam kuak rama-rama dan dia tidak mengurangkan makan yang diambilnya - atas sebab yang baik.

"Matlamat saya ialah makan sejuta kalori, tetapi sejak beberapa tahun saya selaraskan diet saya,"katanya. "Saya kurang makan tetapi saya mendapat kalori saya dari makanan nutrien dan padat protein."
Bukan makan pizza dengan milkshake. Jangan salah anggap, dia masih makan dengan cara seorang lelaki yang akan membakar 1000 kalori dalam sejam senaman.

Sarapan - Untuk Olimpik Beijing, New York Post melapurkan Phelps akan makan tiga biji telur goreng dengan sandwich yang padat dengan keju, salad, tomato, bawang goreng dan mayonis; dua cawan kopi, lima telur dadar, satu mangkuk bubur jagung, tiga keping roti bakar Perancis dan tiga penkek coklat chips.

Pada masa kini, untuk persediaan di London, sarapan beliau kelihatan lebih seperti ini: 1 mangkuk besar oatmeal, dadar besar dengan ham dan keju, buah-buahan segar, dan kopi.

Makan tengah hari biasanya 1,000 kalori bergedel Footlong Marinara dari Subway-menjadi terkenal mempunyai keistimewaan-manakala makan malam adalah sepinggan (atau dua) yang diisi dengan bijirin penuh, daging tanpa lemak dan sayur-sayuran segar.

Jadi apa yang anda boleh belajar daripada beliau dan memperbaiki diet anda sendiri? Dapatkan alih prasangka anda: "Saya selalu berfikir bahawa 'sihat' bermakna makanan yang tidak sedap," kata Phelps. Realiti? Mungkin ada sekumpulan makanan sihat yang anda suka. Teruskan memakannya. Dalam kes Phelps, ia adalah makanan hariannya.

Kalori yang bersih dan sihat adalah lebih mudah untuk badan anda gunakan sebagai bahan api, Phelps menjelaskan. "Ia seperti meletakkan bahan api oktana yang lebih tinggi dalam kereta, saya menghadapi lebih baik apabila saya makan dengan lebih baik." Dan memandangkan beliau telah memenangi 8 pingat emas yang dijalankan pada petrol regular, kita mempunyai harapan yang tinggi untuk dia sekarang bahawa dia beralih kepada premium.

Related Articles :


Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Facebook

0 comments:

Post a Comment

VIDEO

ENTER-TAB1-CONTENT-HERE

RECENT POSTS

ENTER-TAB2-CONTENT-HERE

POPULAR POSTS

ENTER-TAB3-CONTENT-HERE
 

PAWANG MODEN Copyright © 2010 LKart Theme is Designed by Lasantha