05 September 2012

Snek Terbaik Untuk Perut Anda



Snek Terbaik Untuk Perut Anda

Sedang mencari snek yang akan membantu anda mengempiskan perut anda? Dapatkan segenggam kacang.

Individu yang secara rutin memasukkan kacang ke dalam diet mereka cenderung untuk berada di risiko yang lebih rendah untuk obesiti abdomen, kata satu kajian baru yang disiarkan dalam Journal of American College of Nutrition. Penyelidik menganalisis jurnal diet harian dari lebih daripada 13,000 subjek dan mendapati bahawa orang-orang yang memakan sekurang-kurangnya satu perempat auns kacang sehari mempunyai kurang risiko untuk penyakit jantung dan kencing manis tahap 2.
Subjek yang rutin memakan kacang mempunyai berat purata 4.19 lb lebih rendah dan pinggang yang 0.83 inci lebih kecil daripada orang-orang yang tidak makan kacang, kata Carol O'Neil, Ph.D., penyelidik memimpin dan profesor di Louisiana State University.
Jadi kacang yang mana akan memastikan anda berpuas hati dan kurus? Kami berhubung dengan Alexandra Caspero, RD, pemilik pengurusan berat badan dan sukan pemakanan perkhidmatan Delicious-Knowledge.com, untuk memberikan anda pecahan pada kacang terbaik dan terburuk untuk garis lilit pinggang anda.

Walnut

Bukan sahaja walnut tinggi dalam kardio-protective vitamin E,ini adalah satu-satunya kacang yang mengandungi alfa-linolenik asid-asid lemak omega-3. Apa yang begitu istimewa tentang omega? Nah, selain hakikat mereka boleh melindungi terhadap penyakit jantung koronari, penyelidikan baru-baru ini mendapati bahawa pesakit kanser yang mengambil dos yang sihat lemak omega-3 adalah kurang berkemungkinan untuk mengalami keletihan jangka panjang yang berkaitan dengan kanser.

Badam

Ini adalah salah satu daripada kacang terbaik untuk makan kerana ia mengandungi kalsium dan sangat tinggi dalam vitamin E. Satu lagi berita gembira: Mereka berfungsi sebagai insurans otak. Lelaki yang mengamalkan E-daripada kebanyakan vitamin sumber makanan, bukan tambahan-mempunyai risiko 67 peratus lebih rendah daripada penyakit Alzheimer daripada mereka yang makan kurang vitamin E, menurut kajian yang diterbitkan dalam Journal of American Medical Association.

Pistachios

"Bagi mereka yang ingin lemak jantung sihat untuk kalori kurang, pistachios adalah pertaruhan terbaik anda," kata Caspero. Manfaat lain: pistachios juga mengambil masa untuk dimakan, yang melambatkan penggunaan dan menyimpan saiz kata Caspero. Malah, menurut kajian yang disiarkan dalam Appetite, snek di dalam pistachios boleh membantu mengurangkan jumlah kalori yang anda makan sebanyak lebih daripada 40 peratus.

Jangan keterlaluan:

Kacang Brazil

Kacang Brazil juga mempunyai faedah, termasuk ianya tinggi dalam selenium micromineral yang membantu mencegah tekanan oksidatif. "Tetapi kacang Brazil juga benar-benar tinggi dalam kalori," kata Caspero. Terdapat 436 kalori dalam setengah cawan kacang Brazil vs 346 kalori dalam setengah cawan pistachio.

Pecans

Pecans mengandungi sejumlah besar flavonoid antioksidan yang kuat, tetapi ia juga tinggi kalori dan rendah dalam protein dan serat. Anda akan mendapat 3 gram protein dan serat dalam satu auns (kira-kira segenggam). Tetapi anda juga mendapat 200 kalori per auns, kata Caspero.

Kacang Macadamia

Kacang macadamia mungkin tinggi dalam lemak sihat monotaktepu, tetapi ini terlalu padat kalori. Ini bermakna anda membawa masuk kira-kira 200 kalori dan 4 gram lemak dari setiap auns kacang.

Related Articles :


Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Facebook

0 comments:

Post a Comment

VIDEO

ENTER-TAB1-CONTENT-HERE

RECENT POSTS

ENTER-TAB2-CONTENT-HERE

POPULAR POSTS

ENTER-TAB3-CONTENT-HERE
 

PAWANG MODEN Copyright © 2010 LKart Theme is Designed by Lasantha